اولین زن با موشک بلو اوریجین به ماه می&zwnjرود

به گزارش هدا بلاگ، طبق آخرین اطلاعات، موشک BE-7 که سال هاست محققان بلو اوریجین در حال توسعه و ساخت آن هستند، توانسته چند تست فایر را پشت سر بگذارد و قرار است در آینده نزدیک انسان ها را از طریق این شرکت خصوصی به فضا ارسال کند.

اولین زن با موشک بلو اوریجین به ماه می&zwnjرود

جف بزوس؛ مرد بلندپرواز عرصه فناوری و علوم فضایی که مدیریت بلو اوریجین را برعهده دارد، به تازگی بیان کرد موشکی مجهز به موتور BE-7، اولین زن را به کره ماه منتقل خواهد کرد. وی با انتشار پستی ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود، از آزمایش موتور این موشک در مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا واقع در آلاباما خبر داد.

طبق آخرین اطلاعات، موشک BE-7 که سال هاست محققان بلو اوریجین در حال توسعه و ساخت آن هستند، توانسته چند تست فایر را پشت سر بگذارد و قرار است در آینده نزدیک انسان ها را از طریق این شرکت خصوصی به فضا ارسال کند.

این شرکت فضایی از سال 2019، هدایت تیمی را برای توسعه سطح نشین قمری به نام بلو مون (Blue Moon) بر عهده دارد. اعضای این تیم را مهندسانی از شرکت های لاکهید مارتین، نورثروپ گرامن و دراپر تشکیل می دهند.

در حال حاضر، بلو اوریجین با شرکت بزرگ اسپیس ایکس که از جمله پیشگامان حوزه علوم فضایی به شمار می رود، در این زمینه رقابت دارد. البته در این بین، شرکت Dynetics نیز حضور دارد که با یکدیگر بر سر جلب نظر ناسا به منظور عقد قرارداد برای ایجاد یک سیستم فرود بر سطح کره ماه رقابت دارند.

ناسا در ماه آوریل، قراردادی را به ارزش 579 میلیون دلار با شرکت بلو اوریجین به امضا رساند که بر اساس آن، شرکت تحت هدایت جف بزوس باید سطح نشین قمری بلو مون را طراحی کرده و توسعه دهد. شرکت اسپیس ایکس نیز توانست قراردادی به ارزش 135 میلیون دلار را برای توسعه پروژه استارشیپ با ناسا منعقد کند.

ناسا همچنین با شرکت Dynetics نیز وارد همکاری شد و بودجه ای 253 میلیون دلاری را در این زمینه در اختیار این شرکت قرار داده است. گفته می شود ناسا تا ماه مارس 2021 میلادی باید از میان سه شرکت مذکور، دو شرکت را برای ادامه همکاری های خود در زمینه طراحی و توسعه نمونه های اولیه سطح نشین قمری برای ارسال انسان ها به کره ماه در سال 2024 انتخاب کند.

با این حال، بودجه کافی و مورد نظر ناسا برای دستیابی به این هدف در اختیار این سازمان قرار نگرفته و تعیین نیست که دولت جو بایدن چه دیدگاهی را در حوزه اکتشافات فضایی خواهد داشت.

منبع: آی تی ایران

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: فرادید
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2064

به "اولین زن با موشک بلو اوریجین به ماه می&zwnjرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین زن با موشک بلو اوریجین به ماه می&zwnjرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید