اوپک پلاس حاضر به حمایت از کاهش بیشتر فراوری نفت نیست

به گزارش هدا بلاگ، منابع مطلع اظهار کردند اوپک و متحدانش شامل روسیه با وجود کاهش اخیر قیمتها، بعید است کاهش بیشتر فراوری نفت را اعلام نمایند و احتمالا فرصت داده شده به کشورهایی شامل عراق و نیجریه برای جبران مازاد فراوریشان را تمدید خواهند کرد.

اوپک پلاس حاضر به حمایت از کاهش بیشتر فراوری نفت نیست

به گزارش خبرنگاران، اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، با هدف تقویت قیمتها پس از سقوط تقاضای جهانی که ناشی از محدودیتهای اعمال شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بود، از ماه مه دور جدیدی از توافق کاهش فراوری به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز را به اجرا گذاشتند.

در مرحله دوم این توافق، محدودیت عرضه اوپک پلاس از اول اوت به 7.7 میلیون بشکه در روز معادل حدود هشت درصد از تقاضای جهانی تسهیل شد و این گروه از عراق و سایر اعضایی که از ماه مه تا ژوئیه مازاد فراوری داشتند، درخواست کرد در سپتامبر پایینتر از سهمیه شان نفت فراوری نموده و به جبران بپردازند.

سه منبع مطلع در اوپک پلاس اظهار کردند که این گروه احتمالا دوره جبران را برای این کشورها به اکتبر و نوامبر گسترش می دهند تا به آنها فرصت دهند به اهداف کاهش فراوریشان عمل نمایند.

پنج منبع مطلع در اوپک پلاس به رویترز گفتند: در نشست مجازی هفته جاری کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس با وجود سقوط قیمت نفت برنت به پایین 40 دلار در روزهای اخیر، بعید است تغییر اهداف کاهش فراوری توصیه گردد.

یکی از نمایندگان اوپک گفت: امیدوارم که این شرایط موقتی باشد. بازار ممکن است در چند روز اخیر بیش از حد واکنش نشان داده باشد.

عربستان سعودی که بزرگترین عضو اوپک است، برای متوازن کردن بودجه اش به قیمت نفت بالاتری احتیاج دارد و خاطرنشان نموده که ترجیح می دهد قیمت نفت بالای 45 دلار در هر بشکه باشد.

یک منبع مطلع از سیاست ریاض اظهار کرد: عربستان سعودی بعید است کوشش کند با افزایش کاهش فراوری علاوه بر سهمیه اجباری خود همانند اقدامی که در ژوئن انجام داد، قیمتها را تقویت کند زیرا به دنبال حمایت از سهم بازارش است.

روسیه نیز اشاره نموده که مایل است محدودیتهای فراوری نفت تسهیل گردد اما یک منبع مطلع از سیاستهای نفتی روسیه گفت: چنین اقدامی قریب الوقوع نیست و ممکن است در مراحل بعدی مورد بحث قرار گیرد.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک روز دوشنبه پیش بینی خود از تقاضا برای نفت را تنزل داد. شرکت BP اعلام نموده که تقاضا برای نفت احتمالا در سال 2019 به پیک خود رسیده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1593

به "اوپک پلاس حاضر به حمایت از کاهش بیشتر فراوری نفت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوپک پلاس حاضر به حمایت از کاهش بیشتر فراوری نفت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید