بازگشت هواپیمای مافوق صوت X، 59 ناسا با موتور نو به پرواز

به گزارش هدا بلاگ، X-59 با این موتور تازه، می تواند با سرعتی معادل 1.4 ماخ در ارتفاع حدود 16,764 متری زمین پرواز کند.

بازگشت هواپیمای مافوق صوت X، 59 ناسا با موتور نو به پرواز

هواپیما مافوق صوت X-59 ناسا که مأموریت کوئست (Quesst) این آژانس فضایی را انجام خواهد داد، یک موتور تقریباً 4 متری تازه دریافت نموده است تا یک مرحله دیگر به پرواز نمایشی خود بر فراز ایالات متحده نزدیک تر گردد.

قطعه تازه هواپیمای مافوق صوت ناسا، نزدیک به 10 هزار کیلوگرم نیروی رانش ایجاد و X-59 را برای پروازی سریع تر از سرعت صوت آماده می نماید. ناسا امیدوار است در طول پرواز این هواپیما که حدوداً در سال 2025 انجام خواهد شد، صدای بسیار زیادی برای مردم روی زمین فراوری نگردد.

به گفته ناسا، این موضوع سپس به نهاد های نظارتی ارائه خواهد شد تا قوانین مربوط به سرعت پرواز هواپیما را تغییر دهند و شاید در برنامه های آینده هواپیما های تجاری برای کاهش زمان سفر مورد استفاده قرار بگیرد.

سرعت و قدرت هواپیمای مافوق صوت ناسا با موتور تازه

موتور تازه به وسیله شرکت General Electric Aviation، یکی از شرکت های زیرمجموعه جنرال الکتریک فراوری شده است. براساس بیانیه منتشر شده به وسیله ناسا، این موتور باعث می گردد تا X-59 با سرعت 1.4 ماخ و ارتفاع حدود 16,764 متری پرواز کند.

ناسا میخواهد به وسیله ماموریت Quesst نشان دهد که X-59 می تواند بدون صدای بلندی که معمولاً به وسیله هواپیما ها مافوق صوت فراوری می گردد، سریع تر از صدا پرواز کند. ایالات متحده و سایر دولت ها، پرواز های مافوق صوت را به علت این صدای بسیار بلند ممنوع نموده اند.

مأموریت Quesst که هنوز در مراحل اولیه خود قرار گرفته است و فعلاً روی مونتاژ آن تمرکز شده، در سال 2027 به خاتمه می رسد؛ زمانی که داده های جمع آوری شده از پرواز ها به رگولاتور های ایالات متحده و بین المللی ارائه خواهد شد.

مقامات این آژانس فضایی در ماه مه نوشتند: با اطلاعات جمع آوری شده در طول مأموریت Quesst، امید داریم که رگولاتور ها بتوانند قوانینی را براساس اندازه صدای هواپیما درنظر بگیرند، نه بر اساس سرعت دلخواه.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3616

به "بازگشت هواپیمای مافوق صوت X، 59 ناسا با موتور نو به پرواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت هواپیمای مافوق صوت X، 59 ناسا با موتور نو به پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید