برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشجویان نیازمند مطالعه دقیق است

به گزارش هدا بلاگ، نصیری قیداری گفت: برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشجویان در شرایط کرونایی نیازمند مطالعه است و در این خصوص نباید عجله کرد.

برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشجویان نیازمند مطالعه دقیق است

سعدالله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار درباره نحوه برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، بیان نمود: بحث آموزش مجازی را از اوایل اسفندماه جدی گرفتیم و از آنجایی که زیر ساخت های لازم را داشتیم خیلی سریع دروس دانشجویان را ارائه دادیم. پس از عید هم حدود 97 الی 98 درصد آموزش های ما به صورت مجازی ارائه شد.

او اضافه کرد: تصمیم برای برگزاری امتحانات به صورت مجازی کار ساده ای نیست، اگر چه از اواسط اسفند ماه کارگروهی برای ارزیابی و آنالیز امتحانات میان ترم و خاتمه ترم مشخص کردیم. این آنالیز از سطح دانشکده ها و دانشگاه آغاز شد و با دریافت نظرات آنان و مطالعه بخشی از فعالیت دانشگاه های خارج از کشور برای برگزاری امتحانات خاتمه ترم، به تهیه یک کتاب 180 صفحه ای به صورت پی دی اف اقدام نموده و آن را داخل سایت های مختلف قرار دادیم؛ چرا که هر کدام از کار های علمی به تجربه و کارشناس مربوطه نیاز دارد.

نصیری قیداری توضیح داد: بدون کارشناس و خودسرانه نمی توانیم اجازه ورود دانشجویان به دانشگاه را دهیم؛ چرا که به علت شیوع ویروس کرونا اسکان دانشجویان در خوابگاه و تغذیه آنان کار ساده ای نیست و ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه بازگشایی را به ما نداده است. تصور می کردیم شاید امکان برگزاری امتحان به صورت حضوری در آینده فراهم گردد. اما روز 7 خرداد ماه طی جلسه ای که در شورای دانشگاه شهید بهشتی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که تا خاتمه هفته بعد کارگروه نظر کارشناسی خود را اعلام کند. تا خاتمه ترم جاری تنها 5 هفته باقی مانده است و دانشجویان باید تکلیف خود را برای نحوه برگزاری امتحانات بدانند.

او اضافه کرد: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا به اساتید ارزشیابی مستمر و کوئیز را برای تمام دانشجویان در هر مقطعی توصیه کردیم که البته انجام این کار برای دانشجویان ارشد و دکتری مسئله ای ندارد؛ چرا که تعداد آن ها برای ارزیابی بسیار کم است. اما ارزیابی برای دانشجویان مقطع کارشناسی مشکلاتی را دارد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه ارزیابی مجازی با کلاس مجازی تفاوت دارد، تاکید نمود: به علت شیوع ویروس کرونا چاره ای جز برگزاری کلاس ها به صورت مجازی نداشتیم، اما از آن جایی که نمره دانشجو و حفظ حق او برای ما حائز اهمیت است و براساس این نمرات است که دانشجویان به عنوان استعداد درخشان در مقاطع بالاتر تحصیلی پذیرفته می شوند، نمی توان برای برگزاری امتحانات به صورت مجازی تصمیم گیری سریعی کرد و نمرات خاتمه ترم باید به صورت دقیق ارزیابی شوند.

نصیری قیداری ادامه داد: معاون آموزشی و معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی به صورت مرتب با دانشگاه های دیگر در ارتباط هستند و با برگزاری نشست های علمی تصمیماتی برای خاتمه یافتن ترم گرفته اند که تصمیم نهایی برای برگزاری امتحانات به صورت مجازی و حضوری هفته آینده اعلام خواهد شد. قطعا برگزاری امتحان به صورت حضوری برای تمامی دانشجویان فراهم نیست و آن دسته از دانشجویانی که به اسکان و غذا نیاز ندارند، می توانند به این روش امتحان دهند. دانشجویان شهرستانی می توانند در دانشگاه های نزدیک شهر خود با هماهنگی دانشگاه شهید بهشتی به صورت حضوری آزمون دهند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی درباره نرم افزار مورد نیاز برای برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشجویان، گفت: دانشگاه شهید بهشتی از مدت ها قبل از رئیس IT دانشگاه و یکی از همکاران که در حوزه IT در سطح کشور کار های مهمی انجام داده است، درخواست نموده است تا نرم افزار مربوطه را به صورت کامل فراهم کند تا از نظر علمی مسئله ای نداشته باشیم.

نصیری قیداری با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای کاهش تقلب امتحانات مجازی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، اظهار کرد: بحث تقلب به شیوه امتحانات مجازی کار ساده ای نیست و با توجه به امکاناتی که نرم افزار ها در اختیار اساتید قرار داده اند، می توانند با شرایط تقلب را تا حداقل کاهش دهند. همچنین دانشجویان دانشگاه به اندازه کافی اخلاق مدار هستند که برای احترام به اساتید از انجام این کار صرف نظر نمایند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی درباره رعایت پروتکل های بهداشتی در صورت حضوری برگزار شدن امتحانات، توضیح داد: اگر شرایط برای برگزاری حضوری امتحانات فراهم گردد، قطعا پروتکل هایی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می نماید را باید رعایت کنیم. در شورای آموزشی که در تاریخ 7 خرداد ماه تشکیل شد به این نتیجه دست یافتیم که در صورت حضوری بودن امتحانات، دانشجویان حتما از دستکش، ماسک و ... استفاده نمایند. از آنجایی که باید از 19 هزار دانشجو امتحان بگیریم ضروری است تمام نکات بهداشتی را رعایت کنیم و در این مورد با مشورت دوستان و تمام دانشگاه های کشور در حال برطرف این مشکل هستیم.

نصیری قیداری درباره بازگشایی دانشگاه ها بعد از 17 خرداد ماه یادآوری کرد: با توجه به صحبتی که با معاونان وزارت علوم نموده ایم، به این نتیجه دست یافتیم که تمامی دانشجویان شهید بهشتی نمی توانند در دانشگاه حاضر شوند؛ بلکه تاکید روی دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشدی است که مشغول دفاع از رساله یا خاتمه نامه های خود هستند و کار عملی در آزمایشگاه یا مزرعه باید انجام دهند که در این صورت هماهنگی و امکانات لازم را برای حضور آنان در دانشگاه با تایید استاد راهنما، مدیر گروه و رعایت موارد بهداشتی فراهم نموده ایم.

پاسخ کوبنده دانشجویان و اساتید دانشگاه شهید بهشتی به هنجارشکنان + فیلم

خوابگاه های دانشگاه شهید بهشتی تا بهبود نسبی شیوع کرونا دایر نمی شوند

امتحانات خاتمه ترم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به چه صورت خواهد بود؟

دروس عملی دانشگاه شهید بهشتی تابستان برگزار خواهد شد

جزئیات آخرین دستاورد های دانشگاه شهید بهشتی برای مقابله با کرونا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 758

به "برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشجویان نیازمند مطالعه دقیق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشجویان نیازمند مطالعه دقیق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید