تقویت ریه ها با ماساژ برای پیشگیری از کرونا

به گزارش هدا بلاگ، ایرنا/ رییس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: انجام ماساژهای معمولی در افراد سالم می تواند موجب تقویت عملکرد ریه ها در پیشگیری از بیماری کرونا گردد.

تقویت ریه ها با ماساژ برای پیشگیری از کرونا

دکتر مهدی یوسفی روز چهارشنبه با بیان این مطلب اضافه کرد: انجام ماساژ در ناحیه پشت، گردن به سمت پایین و اطراف ستون فقرات می تواند در بهبود گردش خون و خون رسانی و در نتیجه پیشگیری از کرونا تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: هر اقدامی که باعث افزایش سیستم ایمنی یا تقویت بنیه بدنی گردد احتمال ابتلا به کرونا را کمتر می نماید که خواب کافی، وزش منظم و تغذیه مناسب از جمله راه حلهای افزایش سیستم ایمنی و تقویت بنیه بدنی است.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: انجام حجامت که این روزها در فضای مجازی برای پیشگیری از کرونا بازتاب داشته است، هیچ تاثیری در درمان و کنترل این بیماری ندارد بنابراین هیچ ضرورتی به ویژه در شرایط حال حاضر جامعه برای انجام حجامت وجود ندارد.

یوسفی اضافه کرد: در شرایط کنونی بهترین راه حل پیشگیری از بیماری کووید-19، رعایت اصول بهداشتی، خود مراقبتی، اجتناب از حضور در اماکن عمومی تا حد امکان و شست و شوی مکرر دست هاست.

وی ادامه داد: در فضای مجازی بعضی از داروها با نام فرآورده های طب سنتی و یا اسلامی به عنوان داروهای موثر در درمان و یا کنترل بیماری کرونا معرفی شده اند، در حالی که شواهد علمی هیچ یک از این داروها را تایید نمی نماید، زیرا در هزار سال پیش بیماری ای با نام کرونا وجود نداشته است که ما بخواهیم بر اساس آن روایت اختصاصی در این زمینه را استخراج و دارویی را در حوزه طب سنتی با استناد به آن فراوری و به بیماران ارائه دهیم.

دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال 1389 فعالیت خود را شروع نموده است و در این مدت 10 دوره پذیرش دانشجو در این دانشکده صورت گرفته است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 175 هزار و 927 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند. این بیماری تا به امروز جان هشت هزار و 425 تن را در کشورمان گرفته است. همچنین تا به امروز 138 هزار و 457 نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته اند.

پاندمی کرونا تا به امروز در سطح دنیا هفت میلیون و 216 هزار و 252 نفر را بیمار نموده و جان 409 هزار و 92 تن را در 212 کشور گرفته است. سه میلیون و 552 هزار و 333 نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح دنیا تا به امروز درمان شده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 849

به "تقویت ریه ها با ماساژ برای پیشگیری از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت ریه ها با ماساژ برای پیشگیری از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید