جزئیات حمله راکتی به اربیل در عراق، 14 راکت شلیک شده است

به گزارش هدا بلاگ، اصابت چند راکت به فرودگاه اربیل و مناطقی از این شهر توجه محافل رسانه ای کُردی را به خود جلب نموده است.

جزئیات حمله راکتی به اربیل در عراق، 14 راکت شلیک شده است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران از اقلیم کردستان عراق، منابع امنیتی اربیل اعلام نموده اند که 14 راکت به سوی این شهر شلیک شده است. 5 راکت در مناطق وزیران، بختیاری نزدیک به کنسولگری چین و میدان فروش دام اربیل، دو راکت در فرودگاه اربیل و یکی دیگر نیز در خیابان 40متری این شهر فرود آمده است.

با توجه به فرود آمدن راکت ها در مناطق پرجمعیت اربیل، تا به امروز منابع محلی از زخمی شدن دو نفر خبر داده اند.

کنسولگری آمریکا در اربیل آژیر خطر خود را به صدا درآورده است و نیروهای آمریکایی مستقر در مقر کنسولگری به حالت آماده باش درآمده اند.

نیروی ضدتروریسم اقلیم کردستان عراق اعلام نموده است که دو راکت در فرودگاه اربیل فرود آمده است و این فرودگاه به صورت موقت تعطیل شده است.

گفته می گردد یکی از راکت ها به دیوار ساختمان کنسولگری چین اصابت نموده است.

بر اثر این حمله راکتی، نمایندگی شرکت مرسدس در اربیل خسارت دیده است.

روایت های جدید از حمله راکتی در شهر اربیل

خبرنگار خبرنگاران از اقلیم کردستان عراق گزارش داد، منابع امنیتی اربیل اعلام نموده اند که 8 راکت به سوی این شهر شلیک شده است؛ دو راکت در مناطق وزیران، بختیاری نزدیک به کنسولگری چین و میدان فروش دام اربیل، دو راکت در فرودگاه اربیل و یکی دیگر نیز در خیابان 40متری این شهر فرود آمده است.

واکنش های داخلی در اقلیم کردستان عراق به حمله موشکی اربیل

حمله راکتی دوشنبه شب اربیل با واکنش های داخلی در اقلیم کردستان عراق روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران از اقلیم کردستان عراق، وزارت امور داخله اقلیم در بیانیه ای به حمله راکتی دوشنبه شب اربیل واکنش نشان داد.

در بیانیه این وزارتخانه اعلام شده است که تحقیقات نهادهای امنیتی در مورد این حمله ادامه دارد.

وزارت امور داخله اقلیم کردستان از ساکنین مناطقی از اربیل که راکت ها به آنها اصابت نموده است، خواسته است که از تجمع خودداری نمایند و در منازل خود بمانند.

رؤسای مشترک اتحادیه میهنی کردستان نیز به این حمله واکنش نشان دادند. لاهور شیخ جنگی رئیس مشترک این حزب در توئیتی خاطرنشان کرد که به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد خطری متوجه ساکنین اقلیم کردستان باشد. وی خواهان تحقیقات کامل و معرفی عاملین این حمله شده است.

همچنین بافل طالبانی دیگر رئیس مشترک اتحادیه میهنی کردستان اعلام نموده است که با هر اقدامی علیه امنیت اقلیم به شدت برخورد خواهد شد. وی تأکید نموده است که این حمله نگرانی های امنیتی جدی را به دنبال خواهد داشت.

هوشیار زیباری عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق نیز از تحقیقات نهادهای امنیتی حکومت اقلیم در این زمینه خبر داده و اعلام نموده است که عاملان این حمله مجازات خواهند شد.

زیباری اعلام نموده است که راکت ها به چندین منطقه مسکونی و مراکز دیپلماسی در شهر اربیل اصابت نموده است.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز در بیانیه ای ضمن محکومیت حمله راکتی اربیل از مردم اقلیم خواسته است که آرامش خود را حفظ نمایند.

شاد بارزانی اعلام نموده است که در مورد شناسایی عاملان این حمله با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در ارتباط است.

جنبش تغییر از احزاب تشکیل دهنده کابینه ائتلافی اقلیم کردستان نیز به حمله اربیل واکنش نشان داده است. این جنبش با محکومیت اقدام مذکور، اعلام نموده است که حراست از امنیت و ثبات اقلیم به ویژه اربیل به عنوان مرکز این منطقه از اولویت های سیاسی است.

شهسوار عبدالواحد رئیس جریان سیاسی نسل جدید هم حمله راکتی به اربیل را محکوم و برای ساکنین این شهر و اعضای نمایندگی های سیاسی و اتباع خارجی مقیم، آرزوی سلامتی نموده است.

از سوی دیگر، برهم صالح رئیس جمهوری عراق این حمله را یک جنایت تروریستی خوانده و اعلام نموده است: هدف قرار دادن اربیل اقدامی خطرناک است و تنها گزینه پیشِ روی ما افزایش کوشش ها برای مقابله جدی با تروریست ها و به هم زنندگان امنیت کشور است.

+

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2434

به "جزئیات حمله راکتی به اربیل در عراق، 14 راکت شلیک شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات حمله راکتی به اربیل در عراق، 14 راکت شلیک شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید