جلسه اعضای برجام وآمریکا بدون ایران

به گزارش هدا بلاگ، اعضای گروه چهار به علاوه یک و آمریکا امروز (پنجشنبه) در ادامه رایزنی های فشرده و مستمری که در پایتخت اتریش پیرامون احیای کامل برجام جریان دارد، در نشستی بدون حضور ایران موضوع توافق هسته ای را دنبال کردند.

جلسه اعضای برجام وآمریکا بدون ایران

به گزارش ایرنا، میخائیل اولیانوف رئیس هیات روسیه در مذاکرات برجام روز پنجشنبه در توئیتی با اعلام این مطلب اضافه نمود: در این جلسه ما درباره آخرین شرایط مذاکرات وین بحث و گفتگو کردیم.

وی اضافه نمود که در این نشست جنبه های اجرائی یک توافق آینده (درباره احیای برجام) که در مرحله پیشرفته تدوین واقع شده است به طور ویژه مورد تاکید نهاده شد.

این جلسه در واقع سومین جلسه اعضای برجام و آمریکا است که بدون حضور ایران برگزار می گردد.

دیپلمات های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا نمایند. برداشت قریب به اتفاق قدرت های جهانی از ماحصل مذاکرات وین حاکیست که پیشرفت قابل توجهی در گفت وگوها به دست آمده و حصول به توافق نهایی در دسترس است.

دور پنجم مذاکرات برجام روز سه شنبه با از سرگیری نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شده است. سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین دیروز توضیح داد که تمام هیات ها در مذاکرات وین روی موفقیت گفت وگوها برای احیای برجام متمرکز هستند.

اولیانوف که ریاست هیات روس در مذاکرات برجام را برعهده دارد در توئیتی اضافه نمود: مشارکت نمایندگان ابراز آمادگی کردند که تمام کوشش خود را برای حل مسائل باقی مانده و تکمیل سریع تر مذاکرات انجام دهند. وی ابراز امیدواری نموده که دور پنجم مذاکرات وین، آخرین دور گفت وگوها برای احیای برجام باشد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیات ایرانی در مذاکرات برجام نیز در گفت وگویی گفت: در ادوار گذشته (چهار دوره گذشته) پیشرفت های نسبتا خوبی داشتیم و راستا مشخصی را طی کردیم و می دانیم راستا روشنی را باید طی کنیم.

وی با بیان اینکه مسائل جدی و مهمی کماکان به جامانده که باید حل و فصل گردد، اضافه نمود: امروز دوباره مذاکرات را آغاز می کنیم و امیدوار هستیم در طول مذاکرات چند روزه ان شاءالله بتوانیم به راه چاره های نهایی دست یابیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2957

به "جلسه اعضای برجام وآمریکا بدون ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه اعضای برجام وآمریکا بدون ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید