خبرنگاران اراک با راهبردهای هدفمند توسعه ای باید به کلانشهری برخوردار تبدیل گردد

به گزارش هدا بلاگ، اراک - خبرنگاران - استاندار مرکزی گفت: اراک با ظرفیت های متعدد صنعتی، گردشگری، انسانی و طبیعی است که باید با راهبردهای هدفمند توسعه ای و اقدامات برنامه محور به کلانشهری برخوردار و مطرح تبدیل گردد.

خبرنگاران اراک با راهبردهای هدفمند توسعه ای باید به کلانشهری برخوردار تبدیل گردد

سیدعلی آقازاده روز دوشنبه با صدور پیغامی به مناسبت 28 مهرماه روز بزرگداشت اراک، اضافه نمود: تاریخ سراسر پرافتخار کلانشهر اراک سرشار از حضور عالمان، فرزانگان و اندیشمندان در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و هنری بوده است که نه تنها در این خطه که در کشور و حتی جهان منشاء آثار و برکات بسیاری بوده و همین امر اراک را به عنوان مرکز استان مرکزی به خطه ای پرارزش بدل نموده است.

وی در بخشی از این پیغام یاداور شده است: شهرت اراک تنها به مشاهیر آن نیست بلکه نقش آفرینی این شهر در عرصه صنعت آوازه اش را فراتر از مرزها کشانده به طوریکه توانسته در حوزه صنایع سنگین و مادر کشور بنیانگذار خدمات ارزشمندی باشد که نمونه های متعدد این خدمات در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله مثال زدنی است.

استاندار مرکزی ادامه داده است: قرار دریافت در جهت راه آهن سراسری، برخورداری از مراکز متعدد علمی، حوزوی و دانشگاهی، برخورداری از جاذبه های متعدد طبیعی و تاریخی، بهره مندی از بزرگان علم و دین و ادب و استقرار بزرگترین صنایع کشور ارزش های این شهر را در کنار برخورداری از مردمانی فهیم و بلند همت چند برابر نموده و بر همین اساس، چنین شهری شایسته رشد و تعالی همه جانبه است.

آقازاده مطرح کرد:نامگذاری روز صدارت امیرکبیر با عنوان روز بزرگداشت اراک ابتکاری ارزنده از شورای اسلامی این کلانشهر است و باید این فرصت برای مدیران شهری و مسئولان استانی بهانه ای برای توجه بیشتر به زیرساخت ها و پتانسیل های سرشار این خطه باشد و این کلانشهر به معنای واقعی درخور برای مردمان گرانقدرش گردد.

28 مهرماه در تقویم جمهوری اسلامی با سالروز صدارت بزرگمرد تاریخ ایران امیرکبیر درهم آمیخته و این روز به عنوان بزرگداشت این شهر از سوی شورای شهر لقب گرفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1790

به "خبرنگاران اراک با راهبردهای هدفمند توسعه ای باید به کلانشهری برخوردار تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اراک با راهبردهای هدفمند توسعه ای باید به کلانشهری برخوردار تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید