خبرنگاران مدیرکل اتباع قم، حمله تروریستی کابل را محکوم کرد

به گزارش هدا بلاگ، قم - خبرنگاران - مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم حمله اخیر تروریست ها به غیرنظامیان در دانشگاه کابل پایتخت افغانستان را محکوم کرد.

خبرنگاران مدیرکل اتباع قم، حمله تروریستی کابل را محکوم کرد

عباس شیرمحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به عملیات تروریستی اخیر داعش در دانشگاه کابل افغانستان اضافه کرد: تمام نخبگان دانشگاهی و مسئولان ملی و استانی جمهوری اسلامی این عملیات تروریستی را محکوم می دانند و استانداری قم و اداره کل اتباع و مهاجرین استانداری نیز ضمن محکومیت این حادثه، به ملت و خانواده شهدای این حادثه تسلیت می گوید.

وی ، داعش را نمونه تمام عیار جهالت دینی دانست و گفت: داعش که دست پروده آمریکا در منطقه است متاسفانه هر روز در جوامع اسلامی مشغول جنایت آفرینی جدید است.

شیرمحمدی با تاکید بر اینکه ملت عظیم افغانستان در راه اسلام شهدای زیادی را تقدیم نموده است، گفت: داعش با این جنایت ها نمی تواند اراده ملت عظیم افغانستان را تضعیف کند و به طور این گروه تروریستی با چنین عملیات های تروریستی راه به جایی نخواهد برد.

وی اضافه کرد: خون شهدای این حادثه تروریستی هیچ گاه هدر نرفته و نخواهد رفت و ثمر خون شهادت جمعی از اساتید و دانشجویان افغانستان در این عملیات تروریستی، سقوط و اضمحلال داعش در افغانستان را رقم می زند.

شیرمحمدی ادامه داد: ملت ایران و افغانستان ریشه های دینی و فرهنگی و همچنین زبان و علاقه های فرهنگی مشترک دارند و این علمیات تروریستی علاوه بر داغدار کردن ملت افغانستان موجب حزن و اندوه قشرهای مختلف ملت ایران شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم تاکید نمود: قم به عنوان میزبان جمع زیادی از مردم عزیز افغانی از دست دادن تعدادی از اساتید و دانشجویان افغانی را در این جنایت کوردلانه به ملت عظیم افغانستان و خانواده های این شهدا تسلیت عرض می کنیم.

روز دوشنبه هفته گذشته (12 آبان ماه) سه مهاجم مسلح با ورود به دانشگاه کابل پس از انفجار بمبی ، شماری از دانشجویان این دانشگاه را به رگبار بستندکه در پی این حادثه مسلحانه تروریستی 22 تن از دانشجویان کشته و افزون بر 40 تن نیز زخمی شدند.

مهاجمان مسلح ساعت 11 روز دوشنبه وارد دانشگاه کابل شدند و ساختمان قضایی که به گفته بعضی منابع نیروهای ایتالیایی در این محل حضور داشته اند را هدف قرار دادند.

شبه نظامیان طالبان دست داشتن دراین حمله را رد کردند اما مقامات دولتی و کارشناسان امور سیاسی و نظامی، گروه طالبان را مسئول این حمله معرفی نموده اند. چند روز پس از این جنایت هولناک، داعش مسئولیت این عملیات تروریستی را به عهده گرفت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1891

به "خبرنگاران مدیرکل اتباع قم، حمله تروریستی کابل را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرکل اتباع قم، حمله تروریستی کابل را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید