خبرنگاران پکن: آمریکا نمی تواند دوستی چین و آفریقا را تضعیف کند

به گزارش هدا بلاگ، پکن- خبرنگاران- سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر تبعیض پکن نسبت به آفریقایی های ساکن چین در مقابله با کرونا گفت: در شرایط کنونی که سراسر دنیا احتیاج به همبستگی دارد ادعای آمریکا خودخواهانه، تحریک آمیز، غیراخلاقی و غیر مسئولانه است و نمی تواند دوستی چین و آفریقا را تضعیف کند.

خبرنگاران پکن: آمریکا نمی تواند دوستی چین و آفریقا را تضعیف کند

به گزارش خبرنگاران جائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در کنفرانس خبری افزود: چین از آمریکا خواسته است به جای تضعیف روابط چین و آفریقا، بر پیشگیری و کنترل شیوع کرونا در کشور خود تمرکز کند تحریک و سوء استفاده از این فرصت برای تحریک روابط محبت آمیز چین و آفریقا به موفقیت نمی رسد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته اعلام نموده بود رفتار تبعیض آمیزی در جریان پیشگیری شیوع کرونا در چین در مناطقی مانند شهر گوانگ جو در جنوب این کشور وجود دارد اما این مقام چینی تاکید نمود: سیاست محبت آمیز چین در قبال آفریقا هرگز تغییر نمی نماید احساسات محبت آمیز کشورها و مردم آفریقا نیز به خاطر این تحریک ها متزلزل نخواهد شد.

جائو افزود: ما هیچ تبعیضی نسبت به برادران آفریقایی قائل نیستیم در حقیقت، در دوران بحرانی شیوع کرونا در چین، در میان بیش از 3 هزار دانشجوی آفریقایی در استان هوبی و شهر ووهان، تنها یک دانشجو مبتلا شد که او نیز تحت درمان مطلوب و سریع، سلامتی خود را به دست آورد.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر استان گوانگ دونگ نیز با در پیش دریافت تدابیر جدید، نگرانی آفریقایی ها در این استان را پیگیری و حل و فصل می نماید اطمینان داریم که با کوشش دو طرف تمام مسایل به طور مناسب حل می گردد.

کشورها از سیاسی کردن همکاری ها در مقابله با کرونا خودداری نمایند

جائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن پشتیبانی از ادامه ایفای نقش رهبری سازمان بهداشت جهانی در همکاری مقابله با ویروس کرونا گفت: کشورها از سیاسی کردن همکاری ها در مقابله با کرونا خودداری نمایند.

وزارت خارجه روسیه روز گذشته در فیسبوک خود اعلام نموده بود بعضی کشورها قصد دارند مسئولیت تشدید شیوع کرونا در کشور خود را به کشورهای دیگر انتقال دهند که این عملکردی بسیار نگران نماینده است از جمله انتقاد رهبران آمریکا نسبت به سازمان بهداشت جهانی که این موضع آمریکا غیر سازنده و نامناسب است.

جائو در واکنش به این موضوع گفت: موضع روسیه عینی و عادلانه است و چین از آن تقدیر می نماید چین بارها گفته است با توجه به تهدید جدی که به واسطه کرونا برای بشریت ایجاد شده است جامعه جهانی باید تنها با ایده جامعه بشری با سرنوشت مشترک، همبستگی و همکاری با آن مقابله کند تا به پیروزی برسد.

او گفت: کشورها باید از شباهت ها و اختلافات ایدئولوژیک فراتر رفته و از اتهام و سوءظن های بی اساس رها شوند به ویژه باید از سیاسی کردن همکاری ها در مقابله با کرونا و شانه خالی کردن از مسئولیت و انتقال مناقشات خودداری کرد.

این مقام چینی افزود: سازمان بهداشت جهانی پس از شیوع کرونا با موضع عینی، عادلانه و علمی، فعالانه وظایف خود را رعایت و در یاری به مقابله کشورها با ویروس و همکاری بین المللی مربوط نقش مهم ایفا نموده است چین مایل است همچنان به اتفاق جامعه جهانی از جمله روسیه از ادامه ایفای نقش رهبری این سازمان در همکاری جهانی پشتیبانی کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 428

به "خبرنگاران پکن: آمریکا نمی تواند دوستی چین و آفریقا را تضعیف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پکن: آمریکا نمی تواند دوستی چین و آفریقا را تضعیف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید