خبرنگاران گفت وگو با مردم

به گزارش هدا بلاگ، تهران- خبرنگاران- روزنامه ایران در مطلبی آورده است: دیروز به مناسبت هفته دولت، حجت الاسـلام والمسلمین حسـن روحانی، رئیس جمهوری میزبان مدیران ارشد رسانه های کشور بود که در نشستی صمیمی به پرسش های آنها پاسخ داده و مستمع دغدغه ها و نقطه نظرات آنها باشد.

خبرنگاران گفت وگو با مردم

در اول دفتر روزنامه ایران می خوانیم: انجام چنین نشستی در این سطح یک ابتکار عمل است که تا به امروز سابقه نداشته مدیران مسئول و سردبیران روزنامه ها و خبرگزاری های عمومی کشور بتوانند در نشستی که به طور زنده و مستقیم از صداوسیما نیز پخش می شد طرح بحث نمایند. بویژه اینکه مدیران رسانه ای جناح های سیاسی مختلف نیز حضور داشتند و فراتر از طرح سؤال توانستند طرح بحث نمایند. این ابتکار دو روز پس از تأکید رهبر معظم انقلاب خطاب به اعضای هیأت دولت برای گفت وگوی مستقیم با مردم جامه عمل پوشید و چنانکه معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری و مدیر جلسه گفت امید است تا سال بعد این نشست تکرار گردد. بویژه اینکه رئیس جمهوری نیز پذیرفت که طی ماه های اخیر نشست های مطبوعاتی ایشان و گفت وگوهای مستقیم تلویزیونی با مردم کمتر شده ...

و ضرورتش این است که با این کار مردم می توانند در جریان امور قرار بگیرند. بویژه اینکه روحانی با اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب درخصوص گفت وگوی مستقیم با مردم گفت: اجازه مهمی بود که ایشان به ما دادند که ما درهر کجا که نتوانستیم بیاییم به مردم بگوییم که این مورد را نتوانستیم، دلیلش هم این بود هر چه بوده است برای مردم شرح بدهیم.اتفاقاً یکی از جهتهای احیای اعتماد عمومی همین گفت وگوهای مستقیم با مردم درباره دلیل عدم توفیق هاست. کارنامه اعمال را که همه می دهند اما دردنامه آمال را نه! اگر رئیس دولتی واضح و شفاف به مردم از دلایل عدم اجرای شعارهای خود بگوید، یکی از آثارش کاستن از سقف انتظاراتی است که خود رئیس جمهوری هم دیروز گفت در رقابت های انتخاباتی چنان بالا می برند که دولتی که سر کار می آید، با آن سقف انتظارات فاصله دارد.

ناگفته های مقامات اجرایی درباره موانع برآورده شدن برنامه ها و شعارهای انتخاباتی یکی از بهترین عوامل منطقی شدن سطح انتظارات عمومی در دوره انتخابات و عینی تر شدن شعارهای نامزدهاست که با پی بردن به چرایی نشدن ها، فرق بین نتوانستن و نخواستن هم آشکار گردد.چنین گفت وگویی یک اثر دیگر هم دارد که رئیس جمهوری از آن به عنوان مسأله خطرناک یاد کرد؛ القای دولت بی توجه و اینکه مردم بگویند فلان چیز گران شده است دولت بی خبر است، خبر ندارد یا اصلاً برای دولت مهم نیست که گران یا ارزان شده است.

چنین گفت وگویی در وهله اول تصور بی اعتنایی دولت به مسائل مردم را باطل می نماید؛ همین تصور است که ایده خطرناک بی دولتی را القا می نماید و این شروع جهت ناامیدی و عدم اقبال به صندوق های رأی و بی تفاوتی است.بنابراین دولت روحانی با گفت وگوی مستقیم با مردم و بیان دلایل عدم توفیق ها هم یاری بزرگی به شرکت نمایندگان و نامزدهای انتخابات بعدی می نماید و هم سنگ بنای خوبی به جای می گذارد تا آیندگان چه در داوری این دولت و چه دولت های بعد، از جهت گزارش های عینی و نه قضاوت های جناحی بتوانند به قدم بعدی یعنی شفافیت موانع برسند و این شروع راه چاره است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1417

به "خبرنگاران گفت وگو با مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گفت وگو با مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید