خبرنگاران 29 درصد دانش&zwnjآموزان آذربایجان&zwnjغربی از بسته&zwnjهای آموزشی بهره&zwnjمند هستند

به گزارش هدا بلاگ، ارومیه- خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 29 درصد مجموع 622 هزار دانش آموز در استان وارد سامانه شاد نشده که از بسته های آموزشی و آموزش های نیمه حضوری معلمان خود بهره مند هستند.

خبرنگاران 29 درصد دانش&zwnjآموزان آذربایجان&zwnjغربی از بسته&zwnjهای آموزشی بهره&zwnjمند هستند

مهین منافی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی تا به امروز افزون بر 71 درصد دانش آموزان استان که 501 هزار نفر را شامل می گردد، در سامانه شاد احراز هویت شده اند، اضافه نمود: تحت پوشش بردن دانش آموزان مناطق مرزی مهمترین اولویت این نهاد است تا این دانش آموزان از چرخه آموزش باز نمانند.

منافی با اشاره به اینکه از این تعداد 444 هزار و 956 نفر به صورت آنلاین در شبکه شاد فعال هستند، گفت: 97.8 درصد مدیران و 93.8 درصد معلمان استان نیز در سامانه شاد هستند ولی معلمان پایه های عشایری در کنار فعالیت در شاد در مدارس به صورت نیمه حضوری حضور دارند چرا که در بعضی مناطق صعب العبور دسترسی به اینترنت سخت است.

وی با بیان اینکه شبکه شاد و آموزشهای مجازی موجب شده تا بسیاری از دانش آموزان ترک تحصیل نموده استان به چرخه آموزش بازگردند، اضافه نمود: طبق آنالیز های صورت گرفته در مناطق مختلف آموزشی استان شبکه شاد فرصتی بوده تا بچه هایی که به علت کار و یا شرایط مالی خانواده و یا مشکلاتی مانند سرویس رفت و امد قادر به تردد نبودند با استفاده از بسته های آموزشی دوباره به چرخه آموزش بازگردند.

وی اعلام کرد: 286 دانش آموز ترک تحصیل نموده سال جاری در مقطع ابتدایی به چرخه آموزش بازگشته اند و شناسایی و آمارگیری سایر دانش آموزان مقاطع بالاتر در دست اقدام است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه نمود: به علت نبود زیرساختهای اینترنتی 108 روستای مرزی تحت پوشش شبکه شاد نیست که معلمان و راهنمایان آموزشی با تحمل مشقت های مناطق صعب العبور به مانند همواره برای دانش آموزان این مناطق بسته های آموزشی تهیه و ارائه می نمایند.

منافی گفت: در تابستان سال جاری با همکاری آموزش و پرورش و مسوول آی تی استان یکهزار و 711 مدرسه روستایی و یکهزار و 525 مدرسه شهری تحت پوشش اینترنت قرار گرفتند.

آذربایجان غربی دارای افزون بر 620 هزار دانش آموز است گستردگی جغرافیایی این استان موجب شده تا مدارس روستایی از پراکندگی بسیاری برخوردار باشند که فرایند آموزش را با سختیهایی روبرو می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2076

به "خبرنگاران 29 درصد دانش&zwnjآموزان آذربایجان&zwnjغربی از بسته&zwnjهای آموزشی بهره&zwnjمند هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 29 درصد دانش&zwnjآموزان آذربایجان&zwnjغربی از بسته&zwnjهای آموزشی بهره&zwnjمند هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید