خبرنگاران 290 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر آذربایجان غربی پرداخت شد

به گزارش هدا بلاگ، ارومیه- خبرنگاران- مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: طی یک سال گذشته 290 میلیارد ریال تسهیلات در بخش خشکسالی و اشتغال پایدار به عشایر این استان پرداخت شده است.

خبرنگاران 290 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر آذربایجان غربی پرداخت شد

علی ناجی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: از این میزان تسهیلات 137 میلیارد و 510 میلیون ریال تسهیلات خشکسالی است که به هزار و 200 نفر پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در بخش اشتغال پایدار نیز 150 میلیارد و 636 میلیون ریال تسهیلات به 376 نفر از جامعه عشایری استان طی سال جاری پرداخت شده است.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: عشایر این استان سالانه بیش از 68 هزار تن انواع محصولات دامی و پروتئینی را فراوری و روانه بازار مصرف می نمایند.

ناجی گفت: عشایر آذربایجان غربی حدود 2 میلیون واحد دامی سبک و سنگین در اختیار دارند که سهم زیادی در فراوری انواع محصولات لبنی و پروتئینی مورد احتیاج مردم ایفا می نمایند.

وی با بیان اینکه عشایر آذربایجان غربی با امکانات محدود خود نقش برجسته و مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند بیان نمود: می توان با احیا و تقویت مهارت های عشایر و ارائه طرح های مشتری پسند و طبق احتیاج بازار در راستای تحقق شعار سال (جهش فراوری) گام های موثری را برداشت.

2 میلیون و 670 هزار هکتار اراضی مرتعی در آذربایجان غربی وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و 600 هزار هکتار با 59 درصد تحت پوشش عشایر استان است.

عشایر استان دارای 12 ایل و 21 طایفه مستقل است؛ 336 روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.

آذربایجان غربی سومین استان کشور به لحاظ برخورداری از جمعیت عشایری است و حدود 15 هزار و 599 خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر 104 هزار نفر در این استان زندگی می نمایند که 3.5 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2112

به "خبرنگاران 290 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر آذربایجان غربی پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 290 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر آذربایجان غربی پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید