روستاهای هدف گردشگری گلستان در سیزدهمین جشنواره اقوام معرفی می گردد

به گزارش هدا بلاگ، دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام استان گلستان از ارائه فرهنگ و هنر روستاهای هدف گردشگری استان در این جشنواره اطلاع داد.

روستاهای هدف گردشگری گلستان در سیزدهمین جشنواره اقوام معرفی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، احمد تجری امروز دوشنبه 20 آبان با اشاره به این که سیزدهمین دوره جشنواره اقوام گلستان فردا 21 آبان در گرگان افتتاح خواهد شد، گفت: در بخش روستایی با همکاری اداره کل امور روستایی و شوراها، شش بخش خواهیم داشت که به نمایندگی از تمام روستاهای گردشگری به ارائه فرهنگ و هنر روستاها خواهند پرداخت.

او اضافه نمود: سال جاری در جشنواره شاهد تنوع بیشتری در همه حوزه ها خواهیم بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گلستان اضافه نمود: در بخش موسیقی و آیینی گروههای دعوت شده به این جشنواره تنوع بیشتری خواهند داشت و اغلب اجراهای جدیدی را شاهد خواهیم بود.

او با اشاره به این که برای بخش خوراک سنتی این دوره از جشنواره فضایی کاملا سنتی طراحی شده است، گفت: 23 سیاه چادر در محل محوطه نمایشگاه بین المللی گرگان از گردشگران پذیرایی خواهند کرد.

تجری با اشاره به این که در سیزدهمین دوره از جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان تشکل های مردم نهاد استان مشارکت بیشتری خواهند داشت، یادآور شد: از تشکل مردم نهاد نقش آفرینان هنر معاصر دعوت شده تا به ارائه برنامه های گردشگری کودک و نوجوان بپردازند.

دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان گفت: در این دوره با تعاملی که با بهداشت استان اجرا شده است، کارشناس بهداشت در بخش سوغات و خوراکی حضوری مستمر خواهد داشت تا سلامت همه محصولات را آنالیز نمایند و میهمانان با آرامش خاطر از محصولات این بخش استفاده نمایند.ُ

تجری اعلام نمود: در این دوره از جشنواره اقوام پارکینگ مجموعه نمایشگاههای بینالمللی گرگان برای رفاه حال بازدیدنمایندگان، به صورت رایگان ارائه خدمات خواهد نمود.

استفاده از روش های نوین تبلیغاتی برای اطلاع رسانی جشنواره اقوام گلستان

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام نیز گفت: از بهترین روش های نوین تبلیغاتی برای اطلاع رسانی سیزدهمین دوره جشنواره استفاده شده است.

مسعود زیارتی با اعلام این خبر گفت: به منظور برگزاری باشکوه سیزدهمین دوره جشنواره اقوام گلستان، اطلاع رسانی به روش های مختلف و مناسب همه سنین و اقشار اجرا شده است.

او اعلام نمود: علاوه بر نصب اقلام تبلیغاتی جشنواره از جمله بنر و پوستر، استفاده از پتانسیل های اصحاب رسانه از جمله صدا و سیما، مطبوعات، خبرگزاری ها، عکاس ها و ... از روش های نوین تبلیغاتی و فضای مجازی از جمله فضاهای مجازی و گروه های ویژه خبری و مردمی، اینستاگرام، لنزور و ... بهره برداری شده است.

زیارتی خاطر نشان کرد: با هماهنگی های اجرا شده برنامه های فرهنگی این رویداد در ایام برگزاری جشنواره از ساعت 21 الی 22 به صورت پخش زنده از شبکه استانی مرکز استان به نمایش در خواهد آمد.

او همچنین اضافه نمود: مرکز صدای استان (رادیو گلستان) با استقرار در محل سیزدهمین جشنواره اقوام به صورت مستقیم و مستمر برنامه های این دوره از جشنواره را پوشش خواهد داد.

مسئول روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان اعلام نمود: با صدا و سیمای مرکز استان گلستان برای پخش تیزر یک دقیقه ای معرفی جشنواره فرهنگ اقوام هماهنگ شده و این تیزر از یکشنبه 19 الی 28 آبان ماه در شبکه گلستان و از تلویزیون شهری در دو شهرستان گرگان و گنبدکاووس پخش خواهد شد.

او یادآور شد: با هماهنگی با سازمان حمل نقل شهری شهرداری گرگان برای تبلیغات این دوره از جشنواره اقوام بر روی ناوگان شهری اقدام شده است.

زیارتی با اظهار امیدواری از این که انعکاس جشنواره توسط خبرنگاران محترم استانی به خوبی صورت گیرد، گفت: در این جشنواره در کنار خبرنگاران رسانه های مختلف در استان، خبرنگاران و گروه های برنامه سازی 6 شبکه تلویزیونی خارجی برای پوشش رسانه ای حاضر خواهند شد.

او در ادامه توضیح داد: در مورد اطلاع رسانی بزرگ ترین رویداد فرهنگی کشور با استان های سمنان، مازندران، خراسان شمالی و رضوی مکاتبه ای برای نصب پوستر جشنواره فرهنگ اقوام در بیلبوردهای سطح استان های مذکور اجرا شده است.

زیارتی اضافه نمود: روز گذشته یکشنبه 19 آبان ماه نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با موضوع سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان برگزار گردید.

مسئول روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، بیان نمود: استقرار تیم کارشناسان عکس و خبر روابط عمومی این اداره کل محل جشنواره، برپایی غرفه مطبوعات و اصحاب رسانه استان، چاپ نشریه ویژه جشنواره با عنوان نگارستان، برنامهریزی برای حضور رسانههای بینالمللی، برگزاری مسابقه روزانه به وسیله فضای مجازی با جوایز ویژه و ... از دیگر برنامه های تبلیغاتی این دوره از جشنواره است.

او با اشاره به این که برای معرفی بهتر استان به گردشگران خارجی، بروشور جاذبه های استان به زبان های روسی و انگلیسی ترجمه شده است، اعلام نمود: با توجه به نظرسنجی های اجرا شده گردشگران استان گلستان بیشتر از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، آلمان و چین هستند که روابطعمومی این ادارهکل برای ترجمه بروشور معرفی جاذبههای گردشگری به زبانهای چینی و آلمانی اقدام نموده است.

زیارتی ضمن دعوت از مردم فهیم و فرهنگ دوست استان زیبای گلستان و مردم ایران زمین در این جشنواره گفت: امید است با برنامه ریزی های اجرا شده شاهد استقبال باشکوه و درخور شأنی از جشنواره باشیم و استان گلستان همانند پیشینه درخشان ادوار گذشته جشنواره فرهنگ اقوام در میزبانی سیزدهمین دوره نیز پیروز و سربلند باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 54

به "روستاهای هدف گردشگری گلستان در سیزدهمین جشنواره اقوام معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستاهای هدف گردشگری گلستان در سیزدهمین جشنواره اقوام معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید