طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ نموده به سبک بازاری

به گزارش هدا بلاگ، سمبوسه را می توانیم از محبوب ترین غذاهای حاضری و قدیمی ترین نسل از فست فودهای خیابانی بدانیم که هنوز قدمت و البته طرفدارانش را حفظ نموده است. سمبوسه را می توان به روش های مختلف و با مواد اولیه متفاوت، مثلا به صورت سمبوسه مرغ، سمبوسه بندری یا حتی سمبوسه پیتزایی تهیه کرد. در اینجا طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ نموده را به روشی آسان آموزش می دهیم.

طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ نموده به سبک بازاری

مواد لازم برای طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ نموده

  • گوشت چرخ نموده 350 گرم
  • پیاز میانه 2 عدد
  • رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  • جعفری تازه 50 گرم
  • سیر 2 حبه
  • نان لواش یا خمیر یوفکا به مقدار لازم
  • روغن مخصوص سرخ کردنی به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ نموده

1. آماده کردن مواد داخل سمبوسه

برای آماده کردن مواد گوشتی داخل سمبوسه، ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد نموده و پس از ریختن در ماهیتابه، به همراه کمی روغن تفت بدهید تا به اصطلاح سبک شده و رنگ آن شیشه ای گردد.

پس از تغییر رنگ دادن پیاز، سیر تازه را له نموده و به پیاز اضافه کنید. پس از بلند شدن عطر سیر، گوشت چرخ نموده را هم به ماهیتابه اضافه نموده و با یاری یک قاشق چوبی، گوشت را کاملا پخش کنید تا به هم نچسبیده و گلوله گلوله نگردد. ادویه ها را هم در همین مرحله اضافه کنید.

پس از تغییر رنگ دادن و سرخ شدن گوشت ها، رب گوجه فرنگی را به ماهیتابه ریخته و اندکی به آن موقع بدهید تا رب خوب تفت بخورد و رنگ باز کند. سپس جعفری ها را که به صورت ساطوری خرد نموده اید، اضافه نموده و روی مواد 1 لیوان آب بریزید و اجازه بدهید تا مایه گوشتی شما جا بیفتد.

نکته: در این دستور تهیه، طرز تهیه سمبوسه را فقط با گوشت چرخ نموده آنالیز می کنیم. در صورت تمایل خودتان می توانید به این دستور مواد اولیه بیشتری مثل قارچ، سیب زمینی پخته، ذرت و نخودفرنگی اضافه کنید.

2. پیچیدن سمبوسه ها

مرحله اصلی در تهیه سمبوسه، پیچیدن آن است که به قدری دقت و ظرافت احتیاج دارد.

پس از اینکه مواد گوشتی، آب خود را کشید، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید تا مواد قدری خنک بشوند. در انتخاب نان مناسب برای پیچیدن سمبوسه، هم می توانید از نان لواش و هم خمیر یوفکا بهره ببرید که نازک تر است. چنانچه انتخاب شما نان لواش است، پیشنهاد می کنیم از نان لواش ماشینی و کارخانه ای بهره ببرید که ابعاد منظم تری داشته و برش آن برای سمبوسه مناسب تر است.

برای آغاز پیچیدن سمبوسه ها، ابتدا نان ها را از طول به دو تا سه قسمت (بسته به مقدار نان) برش دهید تا مستطیل هایی بلند به ضلع 10 تا 15 سانتی متر داشته باشید. هرچه ضلع مستطیل شما بیشتر باشد، مقدار سمبوسه ها بزرگ تر خواهد شد.

پس از بریدن نان ها، مستطیل به دست آمده را از ضلع، به صورت مورب به سمت طول آن تا کنید. به این صورت، یک مثلث توخالی خواهید داشت. داخل مثلث را با مقدار کافی از مواد سمبوسه پر کنید. سپس مثلث را در طول نان تا زده و چند دور، دور خودش بپیچید تا خوب بسته گردد.

3. سرخ کردن سمبوسه ها

پس از اینکه تمام سمبوسه ها را پیچیدید، روغن مخصوص سرخ کردنی را در یک ظرف کوچک و گود مثل یک قابلمه کوچک یا شیرجوش، داغ نموده و سمبوسه ها را سرخ کنید.

سرخ شدن هر سمت سمبوسه فقط یکی دو دقیقه طول می کشد، پس حواستان باشد که سمبوسه ها را به محض طلایی شدن، برگردانید تا طرف دیگرشان هم سرخ گردد. سپس آن ها را روی توری فلزی یا دستمال مخصوص روغن گیری قرار بدهید تا روغن اضافه شان خارج گردد.

سمبوسه گوشت را می توانید با انواع سس مثل سس کچاپ سرو کنید. بعلاوه این سمبوسه را می توانید با جعفری تازه تزیین کنید.

سوالات متداول در طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ نموده

در این مطلب طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ نموده را به صورت کاملا ساده آنالیز کردیم. برای تهیه این غذا می توانید از گوشت چرخ نموده گوساله یا مرغ بهره ببرید و بعلاوه می توانید انواع مواد اولیه دیگر مثل قارچ، سیب زمینی و پنیر پیتزا را به آن بیفزایید. در ادامه، به بعضی از سوالات رایج و متداول شما در مورد تهیه این غذا پاسخ می دهیم.

طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ نموده در فر چگونه است؟

برای پختن سمبوسه در فر، روی سمبوسه ها را به کمی روغن آغشته کنید و روی سینی فر قرار بدهید. سپس سمبوسه ها در فرِ از قبل گرم شده به مدت 25 تا 30 دقیقه بپزید تا سمبوسه ها طلایی شوند.

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی چیست؟

سمبوسه پیتزایی با مواد تشکیل دهنده پیتزا مثل انواع سوسیس و کالباس، پنیر پیتزا، فلفل دلمه ای و قارچ و ذرت تهیه می گردد.

روش نگهداری سمبوسه ها در فریزر چگونه است؟

می توانید سمبوسه ها را به دو صورت، یعنی پیچیده ولی سرخ نشده و به صورت سرخ شده و آماده در فریزر نگهداری کنید. در روش دوم، آن ها برای مدت کمتری ماندگاری دارند و بهتر است سریع تر مصرف کنید. قبل از استفاده از سمبوسه های فریزری، آن ها را به دمای محیط برسانید و سپس سرخ نموده و یا گرم کنید. اگر سمبوسه ها را وقتی هنوز سرد هستند سرخ کنید، روغن بیشتری جذب می نمایند و احتمالا مواد میانی سرد و منجمد باقی می ماند.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 21 آذر 1402 بروزرسانی: 21 آذر 1402 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3731

به "طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ نموده به سبک بازاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ نموده به سبک بازاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید