مدل های ارزیابی کمی و کیفی محتوای الکترونیکی بومی تدوین شد

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه ارائه مدلهای ارزیابی کمی و کیفی محتوای الکترونیکی بومی با هدف ارائه ابزاری نوآورانه به منظور ارزیابی توسعه محتوای الکترونیکی از طریق ارائه مدل های ارزیابی مناسب در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.

مدل های ارزیابی کمی و کیفی محتوای الکترونیکی بومی تدوین شد

این پروژه در راستای کمک به برنامه ریزی توسعه کمی و کیفی محتوای الکترونیکی بومی در کشور، در گروه خدمات و محتوای الکترونیکی در پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT اجرایی شده است.

از آموخته ها و نتایج اصلی پروژه می توان به آگاهی از سیاست های حوزه محتوای الکترونیکی بومی در اسناد بالادستی و قوانین کشور و همچنین ایجاد دانش فنی و راهبردی در خصوص طبقه بندی و ارزیابی محتوای الکترونیکی بومی اشاره کرد.

ارائه شاخص های ارزیابی کمی و کیفی محتوای الکترونیکی بومی و همچنین شناسایی ویژگی ها و نیازمندی های اصلی و عوامل اثرگذار بر این حوزه جهت به کارگیری درست و مناسب این شاخص ها، باعث شناسایی فرصت هـا، چالش ها و محدودیت ها و مسائل تولید و کاربست محتوای الکترونیکی بومی، دسترسی به دانش فنی و راهبردی ارزیابی محتوای الکترونیکی بومی و همچنین فراهم آمدن امکان مدیریت و نظارت دقیق بر شرایط توسعه کمی و کیفی محتوای الکترونیکی بومی و ارائه الگوهای مناسب جهت تسهیل فرآیند توسعه محتوا در فضای مجازی کشور می شود.

ارائه مدلهای ارزیابی مناسب برای سنجش محتوا، گامی ضروری در جهت تسهیل توسعه و غنی سازی کمی و کیفی محتوای بومی به عنوان پایه و راهنمای تصمیم گیری های اساسی برای راهبری، نظارت و استمرار توسعه محتوای الکترونیکی بومی در سطح ملی در راستای تحقق تحولات محتوایی و ساختاری است.

مخاطبین مدل ارزیابی پیشنهادی را می توان در سه دسته حاکمیت، بخش خصوصی و جامعه تقسیم بندی کرد که البته هر یک بر مبنای نوع اهداف و فعالیت خود، نقش خاصی را در زنجیره ارزش محتوای الکترونیکی بازی می کنند.

برای به کارگیری نتایج به دست آمده در پروژه، فعالیت هایی همچون ارائه روش ها و سامانه های اندازه گیری و سنجش محتوای الکترونیکی بومی کشور و همچنین ایجاد ساز و کار رصد مستمر کمی و کیفی توسعه محتوای الکترونیکی بومی، که ضروری است در پروژه های بعدی مد نظر قرار گیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1936

به "مدل های ارزیابی کمی و کیفی محتوای الکترونیکی بومی تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های ارزیابی کمی و کیفی محتوای الکترونیکی بومی تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید