میلیاردر معروف گم شد

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران : از آخرین باری که جک ما در یک رویداد عمومی دیده شد دو ماه می گذرد.

میلیاردر معروف گم شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، از زمانی که جک ما- بنیان گذار عظیم ترین فروشگاه اینترنتی چین - در یک رویداد عمومی دیده شد حدود دو ماه می گذرد و این مساله باعث حدس هایی از سرنوشت وی شده است. بعضی از کاربران شبکه های اجتماعی با اشاره به اختلاف نظر اقیر مقامات چینی با وی این فرضیه را مطرح نموده اند که وی توسط نهادی دولتی بازداشت شده باشد.

آخرین بار این کارآفرین مشهور چینی در یک همایش تجاری در شهر شانگهای دیده شد و در آن از سیستم قانون گذاری چین انتقاد کرد. در پی این سخنرانی مقامات چینی عرضه اولیه سهام گروه انت فایننشیال- از زیرمجموعه های علی بابا- را که ارزش آن 37 میلیارد دلار تخمین زده می گردد،تعلیق کردند.

آخرین خبر مربوط به جک ما این بوده است که وی به عنوان یکی از داوران جشنواره کارآفرینی آفریقا انتخاب شده است. سخنگوی شرکت علی بابا در پاسخ به سوال رویترز مبنی بر شرایط جک ما از اظهار نشر تعیین خودداری نموده است.

پس از حضور جک ما در همایش شانگهای، مقامات چینی دستور شروع تحقیقات قضایی در مورد عملکرد گروه علی بابا را در دستور کار خود قرار داده اند. در روزهای اخیر ارزش سهام گروه علی بابا افت شدیدی داشته است تا جایی که سهام آن در بورس هنگ کنگ طی معاملات روز دوشنبه 2.15 درصد ریزش کرد.

جک ما ابتدا کار خود را به عنوان معلم زبان انگلیسی شروع کرد و در ماه تنها تنها 12 دلار حقوق می گرفت. 10 بار نیز با درخواستش برای تحصیل در دانشگاه هاروارد مخالفت شد! با این حال با ورود اینترنت به زندگی روزمره، او از این فرصت نهایت استفاده را برد و در سال 1999، شرکت علی بابا را با 17 نفر از دوستانش پایه گذاری کرد. او برای مدت ها ثروتمند چین و تنها نماینده این کشور در جمع 20 ثروتمند نخست دنیا بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2237

به "میلیاردر معروف گم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میلیاردر معروف گم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید