گذر سی تیر در شرایط کرونایی بازگشایی می گردد؟

به گزارش هدا بلاگ، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل به تشریح آخرین تصمیم گیری ها درباره گذر سی تیر و تغییر واگذاری غرفه ها در آن پرداخت.

گذر سی تیر در شرایط کرونایی بازگشایی می گردد؟

گذر سی تیر یکی از محله های قدیمی و اصیل شهر تهران است که به خاطر قیام مردم در تاریخ سی تیر ماه سال 1331 نامش از قوام السلطنه تغییر یافت. این خیابان از گذشته های دور تا به امروز قسمتی جدانشدنی از قطب های گردشگری کشور بوده است اما شیوع کرونا این خیابان را نیازمند تغییرات اساسی نموده تا بتوانیم شاهد بازگشایی دوباره آن باشیم. شرایط کرونایی که نمی توان انتظار فعالیت این گذر را همچون گذشته داشت.

چندسالی است که گذر سی تیر در محدوده شهرداری منطقه 12 به پاتوقی برای فروش اغذیه فروشان از ملیت ها و قومیت های مختلف شده است، موضوعی که با استقبال گردشگران و مردم روبه رو شد و این گذر عملا در شب ها از رونق بسیاری برخوردار بود. اما شیوع کرونا تمامی برنامه ها را برای ادامه فروش این اغذیه فروشان منتفی کرد و حالا بازگشایی این گذر منوط به اطمینان از کاهش خطر ابتلا به کرونا به خصوص در چنین مناطقی بستگی دارد. با این وجود حتی پیش از شیوع کرونا هم بحث و مجادله درباره فعالیت این اغذیه فروشان و نحوه واگذاری این غرفه ها به فروشندگان محل اختلاف بود و بارها در شورای شهر تهران درباره آن صحبت به عمل آمد.

احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران از جمله افرادی بود که با اشاره به استقبال مردم از این منطقه نسبت به عدم توجه به وجود سرویس بهداشتی، آب شرب و حتی مبلمان شهری در این مکان اعتراض کرد. البته او در این میان تنها نبود و حجت نظری دیگر عضو شورای شهر تهران هم با اعتراض به این مساله تاکید نمود که عملا دستورالعمل مشخصی درباره فعالیت دستفروشان سیار وجود ندارد و شهرداری در این خصوص باید وارد عمل گردد.

در این شرایط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل به تدوین دستورالعمل دقیق برای استفاده از پلازاها و پیاده روهای پایتخت پرداخته تا نوع فعالیت یا محصولات واحدهای سیار اعم از ون کافه ها یا دستفروشان بتواند علیرغم رعایت پروتکل های بهداشتی مشابهتی با مغازه ها نداشته باشد. به همین دلیل علی مفاخریان به تشریح آخرین تصمیم گیری درباره اغذیه فروشی واقع در گذر سی تیر پرداخت و گفت: ما در این راستا تفاهمنامه ای را با شهرداری منطقه 12 تهران امضا کردیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل با بیان اینکه بر این اساس واگذاری ها در این منطقه به شرکت ساماندهی مشاغل اختصاص داده شده است، گفت: مقرر شده است که ما مزایده ای را به این منظور برگزار کنیم و فروشنده ها بتوانند از این راه برای دریافت غرفه ها اقدام نمایند. مفاخریان در پاسخ به این سوال که با توجه به استمرار کرونا اساسا می توان انتظار بازگشایی این گذر را داشت، گفت: جهت قرارداد این کار در حال اجرا است تا بحث بهداشت و درمان و موضوعات کرونا آن انجام گردد.

در این شرایط عملا با ورود شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل به بحث ساماندهی گذر سی تیر می توان انتظار بازگشایی این گذر را داشت اما آنچه نباید از یاد برد که عملا مبلمان شهری، رعایت پروتکل های بهداشتی و اختصاص دستورالعمل هایی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این گذر از جمله موضوعاتی است باید برای آن فکری اساسی انجام گردد.

یکی از نگرانی هایی که در این خصوص وجود دارد، استقبال مردم از این فضا و تجمعات آنان در کنار یکدیگر است که زمینه را در انتقال و شیوع بیشتر این بیماری بیشتر می نماید و از این رو ضرورت دارد تا علاوه بر حفظ جاذبه گردشگری این منطقه، فکری برای رعایت پروتکل های کرونایی در آن گردد و مردم با اطمینان بیشتری بتوانند از این منطقه استفاده نمایند.

منبع : ایسکانیوز

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: چمدان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1147

به "گذر سی تیر در شرایط کرونایی بازگشایی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذر سی تیر در شرایط کرونایی بازگشایی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید