5 قانون طلایی برای اینکه همواره سالم باشیم

به گزارش وبلاگ دیدگاه، اینکه همواره سالم باشیم خواسته دور از دسترسی نیست و احتیاج به انجام کارهای سخت و عجیب نیست بلکه به سادگی می توان با رعایت 5 قانون ساده و طلایی به این مهم دست یافت.

5 قانون طلایی برای اینکه همواره سالم باشیم

به گزارش وبلاگ دیدگاه به نقل از نمناک، چطور همواره سالم باشیم ؟تغذیه سالم یکی از فاکتورهای مهم برای سلامتی است و اگر تمایل دارید از رژیم های سلامتی رازهایش را بدانید این متن را بخوانید.طبق نظر پزشک متخصص تغذیه داشتن رژیم غذایی مناسب برای سلامتی بسیار مهم است.

در این بخش فعال بودن ، لذت بردن از کار ، مفید بودن در جامعه هورمون های سالمی ترشح می نماید. بدن شما نشان می دهد که چه چیزی برایش خوب و چه چیزی بد است برای اینکه سالم باشید احتیاج دارید که به بدنتان گوش کنید.

قانون طلایی این نیست که شکم ها خالی بماند اما احتیاج است که غذا به مقدار کم بخورید تا بهتر هضم گردد و یک رژیم سالم شامل حداقل 4 - 5 روز در هفته مصرف سبزیجات است.

با نکات سلامتی همواره سالم باشیم :

1. نوشیدن آب هنگامی که بیدار می شوید:

نوشیدن 2 لیوان آب وقتی صبح از خواب بیدار می شوید لازم است. این عادت به بی اثر کردن اسید و در سیستم گوارشی و صاف شدن شکم یاری می نماید و سپس می توانید یک فنجان چای یا قهوه بنوشید که برای شروع روز سوخت مناسبی است و همین طور نیمه ساعت ورزش کنید که انرژی تان بالا برود که بتوانید بقیه روز را بدون خستگی ادامه دهید.

2. صبحانه :

هرر روز صبحانه متفاوت بخورید و روزتان را با آرامش شروع کنید وقتی شروع به کار کردید حدود ساعت 11 یک فنجان چای یا قهوه بنوشید و استراحت کنید و می توانید یک موز کوچک یا غذاهای سبک بخورید که انرژی مورد احتیاج را تامین می کنید .

3. نهار :

زمان ایده آل برای صرف نهار 1 تا 1/30 بعدازظهر است و سعی کنید در وعده نهار از برنج و سبزیجات بهره ببرید و همین طور مصرف کشک در انتهای وعده غذایی موجب می گردد هضم بهتری داشته باشید بعد از نهار نیم ساعت استراحت بسیار حائز اهمیت است . برخی افراد در این زمان چرت کوتاهی می زنند و انرژی را برای بقیه روز تامین می نمایند.

4. میان وعده :

حدود ساعت 5 تا 5:30 دقیقه بعد از ظهر زمان مناسبی برای مصرف یک میان وعده سبک است که انرژی مورد احتیاج را تامین و شکم را پر نگه می دارد و همچنین سطح قند را هم طبیعی حفظ می نماید.

5. شام :

شام همواره باید سبک باشد و بیشتر نان و سبزی مصرف کنید و از خوردن برنج اجتناب کنید چون حاوی کربوهیدارت فراوانی است ، بعد از شام حتما قدم بزنید و مستقیم به رختخواب نروید.

منبع: جام جم آنلاین

به "5 قانون طلایی برای اینکه همواره سالم باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 قانون طلایی برای اینکه همواره سالم باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید